De situatie De lokale winkel dreigt steeds meer uit het zicht van de consument te raken, met name in de oriëntatiefase. De consument oriënteert zich voor een heel groot deel via internet, maar ook via de wekelijkse huis-aan-huis folders en uiteraard via nog talrijke andere kanalen. De consument oriënteert zich dus online en offline. Online gevonden worden is duur, vergt specifieke kennis en een lange adem. Daarnaast is de online concurrentie moordend. Dan is het ook nog maar de vraag als de lokale winkelier gevonden wordt, of de consument ook daadwerkelijk tot koop overgaat. Bekijk je het reclamefolderpakket dat iedere week op de mat valt, dan zie je dat ook daar de lokale winkelier ontbreekt. Een gemiste kans. De reclamefolder is nog altijd één van de belangrijkste redenen voor de consument om naar de fysieke winkel te gaan. Ook folderen is niet goedkoop, vergt know-how en gevoel voor ontwerp en design. Veel winkeliers geloven nog steeds in adverteren in de weekkranten. Dit is laagdrempelig, goed betaalbaar en vergt weinig kennis. Maar wat is het bereik? De nieuwswaarde? En wie leest het eigenlijk? Tijd voor een aanpak die toegankelijk en betaalbaar is, maar vooral effect heeft. Onze missie en strategie Ons bedrijf wil de lokale winkelier prominent zichtbaar laten zijn in de oriëntatiefase van de consument. Zowel via internet, als via Apps als via het reclamefolderpakket en zorgt door bundeling van krachten voor verrassend scherpe tarieven. De reclamefolder als basis Samen met uw collegawinkeliers ontwikkelen wij een reclamefolder die frequent op de mat valt. Daarnaast zorgen wij ervoor dat de folder ook in de reclamefolderapp Spotta komt te staan en dat de folder tevens wordt geplaatst op de site van de folderverspreider. Desgewenst zetten wij de folder ook nog eens in een door ons ontwikkelde, gratis, lokale winkeliersapp. Wat is het bereik en effect? huis-aan-huis reclamefolder  ± 6.000.000 huishoudens in Nederland willen folders ontvangen.  50% van de Nederlanders die wekelijks het folderpakket ontvangt, leest het door.  Na televisiereclame heeft de folder het meeste effect voor winkels.  29% van de omzet van (r)etailers is afkomstig van de folder.  59% koopt regelmatig een product naar aanleiding van de folder.  Gemiddeld worden de folders door 2,2 mensen per huishouden gelezen.  De landelijke bezorgkwaliteit van Spotta is 96,3%. Online reclamefolder  73% van de consumenten tussen 30-44 jaar leest of bekijkt folders digitaal.  Maandelijks worden er momenteel ± 5.250.000 folders online bekeken.  De Spotta app is al ± 770.000 keer gedownload, waarvan ± 250.000 actieve gebruikers.  Online reclamefolders kunnen alleen getoond worden in een specifiek gebied of landelijk.  De online reclamefolders zijn op de zondag voor de fysieke verspreiding beschikbaar.  Tendens is niet meer tegen te houden. Een rekenvoorbeeld  Stel: 8 winkels brengen gezamenlijk een reclamefolder uit.  4 pagina’s A4, inclusief ontwerp, opmaak, eventueel drukken en verspreiding.  Netto oplage verspreidingsgebied is 10.000 exemplaren.  Kosten huis-aan-huis reclamefolder € 250,00* per winkel per keer (minimaal 8 winkels).  Kosten online reclamefolder: Indien gelijktijdig met offline folder - Startkosten: € 25,00* per winkel, per folder, per keer (minimaal 8 winkels). - Variabele kosten: € 0,05 per folderview (consumenten die de folder hebben bekeken). Indien alleen online - Startkosten: € 150,00* per winkel, per folder, per keer (minimaal 8 winkels). - Variabele kosten: € 0,05 per folderview (consumenten die de folder hebben bekeken). Alle bovengenoemde tarieven zijn exclusief 21% BTW. * Ons concept is ook geschikt voor grotere ondernemingen. Neem gerust contact met ons op. Pagina 1

Pagina 3

Scoor meer met een e-commerce shop in uw verenigingsbladen. Velen gingen u voor en publiceerden PDF's online.

Folder het nieuwe winkelen Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication